Tavasz Projekt #1

2022.03.13

Sziasztok! Már tavaly tavasszal is terveztem, hogy kicsit jobban fogok foglalkozni a kertünkkel, segítek anyának a virágok gondozásában és a veteményes kertünkbe is új életet lehelek. Ezekből a tervekből volt ami sikerült, és volt ami végül nem. Idén viszont különösen nehezen viseltem a telet. Ebben az is biztosan szerepet játszott, hogy december első hetében sikerült eltörnöm a kezemet, így két hónapig egyáltalán nem sportolhattam. Ez pedig csak még borongósabbá tette a telet a számomra. Tulajdonképpen már január végén csak azt vártam, hogy legyen végre tavasz. Ezért döntöttem úgy, hogy idén teljes mértékben ki fogom élvezni ezt az évszakot, és ahányszor csak lehet, igyekszem majd a szabadban tartózkodni. Sok tervem van, hogy mi mindent szeretnék majd ültetni, és arra gondoltam, dokumentálni fogom a blogomon is mindezt. Havonta, vagy kéthetente lenne ezzel kapcsolatos bejegyzésem, amiben beszámolnék róla, miket csináltam az elmúlt hetekben, és hogyan fejlődnek a növények. Vágjunk is bele!

Terveim

  • Veteményeskert. Először is szeretném a veteményeskertünket felásni, rendbe tenni, és ültetni valamit. Még nem döntöttem el, hogy pontosan mi lesz az, de valamilyen zöldséget szeretnék, illetve később epret.
  • Virágmagok. Valamiért rengeteg elültetendő virágmagvam van otthon. Még tavaly születésnapomra kaptam az egyik barátomtól virágbonbon nevű, WWF-es virágmagvakat. De ezen kívül még a Bolyai versenyeken is azt kaptunk ajándékba, ami szerintem egy nagyon jó ötlet.
  • Teknősök kinti kifutója. Ez lenne most tavasszal a legnagyobb projektem. Szerintem még soha nem említettem a blogomon, de nekem van két görög teknősöm. Sajnos mostanában eléggé elhanyagoltam őket, és idén eldöntöttem, hogy végre megcsinálom nekik a kerti kifutót, amit nagyon régóta tervezek. Ez úgy nézne ki, hogy, mivel a kutyánk miatt nem lehet őket szabadon engedni a kertben (meg egyébként is félteném őket, hogy elvesznek), lenne felettük egy nagy, ketrec szerű burok, de a fű lenne a talaj, szóval nyugodtan járkálhatnának, és ehetnének pitypangot és mindenfélét. Ha pedig már minden növényt "lelegeltek" egy területen, csak áttennénk őket egy másik helyre. A fölöttük lévő ketrecnek egyébként egy részét befedném növényekkel, hogy legyen árnyékos helyük is. Ez sokkal kényelmesebb lenne nekik, mintha egész tavasszal és nyáron a terráriumban kéne tengődniük, ezért remélem idén megtudnám csinálni.
  • Avokádó. Ez egy eléggé új ötlet, de sok olyan videót láttam, amikor az avokádó magját vízben kicsíráztatták, és később elültették.  Igaz, ahhoz, hogy termést hozzon, több mint 7 év kell, de, azért kedvem támadt hozzá, hogy kipróbáljam. Hiszen, ha nem is hoz termést soha, akkor is szép szobanövény lehet belőle.

Terveim

  • Veteményeskert. Először is szeretném a veteményeskertünket felásni, rendbe tenni, és ültetni valamit. Még nem döntöttem el, hogy pontosan mi lesz az, de valamilyen zöldséget szeretnék, illetve később epret.
  • Virágmagok. Valamiért rengeteg elültetendő virágmagvam van otthon. Még tavaly születésnapomra kaptam az egyik barátomtól virágbonbon nevű, WWF-es virágmagvakat. De ezen kívül még a Bolyai versenyeken is azt kaptunk ajándékba, ami szerintem egy nagyon jó ötlet.
  • Teknősök kinti kifutója. Ez lenne most tavasszal a legnagyobb projektem. Szerintem még soha nem említettem a blogomon, de nekem van két görög teknősöm. Sajnos mostanában eléggé elhanyagoltam őket, és idén eldöntöttem, hogy végre megcsinálom nekik a kerti kifutót, amit nagyon régóta tervezek. Ez úgy nézne ki, hogy, mivel a kutyánk miatt nem lehet őket szabadon engedni a kertben (meg egyébként is félteném őket, hogy elvesznek), lenne felettük egy nagy, ketrec szerű burok, de a fű lenne a talaj, szóval nyugodtan járkálhatnának, és ehetnének pitypangot és mindenfélét. Ha pedig már minden növényt "lelegeltek" egy területen, csak áttennénk őket egy másik helyre. A fölöttük lévő ketrecnek egyébként egy részét befedném növényekkel, hogy legyen árnyékos helyük is. Ez sokkal kényelmesebb lenne nekik, mintha egész tavasszal és nyáron a terráriumban kéne tengődniük, ezért remélem idén megtudnám csinálni.
  • Avokádó. Ez egy eléggé új ötlet, de sok olyan videót láttam, amikor az avokádó magját vízben kicsíráztatták, és később elültették.  Igaz, ahhoz, hogy termést hozzon, több mint 7 év kell, de, azért kedvem támadt hozzá, hogy kipróbáljam. Hiszen, ha nem is hoz termést soha, akkor is szép szobanövény lehet belőle.

Hát, egyenlőre ezek a terveim, és, ha lesz rá időm, ezen a héten el is kezdem az első lépéseket. Egy pár hét múlva pedig jelentkezem a fejleményekkel. Addig is, ha van kedved nézz fel néha az blogomra, ugyanis minden héten jelenik meg új, más témájú bejegyzésem, és élvezzük ki a napsütést a hosszú hétvégén! :)


Néhány korábbi bejegyzésem

Bori-Blogja

Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el