Kalahári: a legszebb (fél)sivatag

2021.09.06

Sziasztok! Ebben a bejegyzésben a világ egyik legcsodásabb sivatagáról olvashattok, a Kalahári-ról. A bejegyzést a National Geographic magazin augusztusi száma inspirálta, de egyéb forrásokat is használtam, ezeket a bejegyzés alján, a források résznél találjátok. Ha szeretnél mindig emlékeztetőt kapni, az új bejegyzéseimről (amik hétfőként jelennek meg), akkor iratkozz fel a hírlevelelemre! Ezt a főoldalon teheted meg. Egyébként meglepve tapasztaltam, hogy nem túl népszerű ez funkciója a blogomnak, pedig már sokan jelezték, hogy nem veszik észre, ha új bejegyzésem van. Persze azt megértem, hogy az emberek nem szeretik a hírleveleket, a reklámok miatt, de én ígérem csak az új bejegyzéseim esetén küldök email-t, heti egyszer :)

Régebben, amikor az Ausztrál Nagy-korallzátonyról írtam, két bejegyzésre bontottam a témát. Az egyikben bemutattam magát a korallzátonyt és élővilágát, a másodikban pedig azt, hogy milyen veszély fenyegeti a különleges és egyedülálló természeti csodát. A mai és jövőheti bejegyzésben megint két ilyen részt szeretnék, de most egy merőben más környezetet szeretnék bemutatni, méghozzá az Afrikában található Kalahári sivatagot. Engem mindig is érdekelt és vonzott ez a kontinens, remélem ti is érdekesnek találjátok majd ezt a bejegyzésem.

A Kalahári tulajdonképpen egy félsivatag, főképp a szavannákra hasonlít, a csapadékmennyiség is sokkal nagyobb a sivatagokhoz képest, nem véletlen, hogy állat-és növényvilága ilyen sokszínű (már a sivatagokhoz képest).

A Kalahári átlagos arca, nem esős időszakban

Zebrák az esőben

Növényvilága: A sivatag növényvilága két nagy részre osztható, délen, a szárazabb területeken kevesebb fa van, főképp csak bozótosok és füves puszták. Északon szavanna-erők vannak, itt füge, eper és baoabfák és afrikai ébenfák nőnek.A legforróbb vidékeken csak gumós gyökerzetű vagy vastagtörzsű növények vannak. Az esős időszakban pedig virágok népesítik be a sivatagot.

A sivatag virágba borul az esős időszakban

A sivatag jellegzetes állata, a szurikáta.

Állatvilága: A sivatagot sok állat népesíti be.  Szurikáták, üregmókusok, lapátfülű rókák, oroszlánok, telepes verebek, törpesólymok lakják. A nagyobb, növényevő állatok, mint például a bivaly, az elefánt. a gnú, vagy a zebra, rengeteget vándorolnak keresztül-kasul a sivatagban, hogy ivóvizet és legelőterületeket találjanak.

A telepes verebek ilyen óriási fészekegyüttesekben laknak.

Remélem tetszett a bejegyzésem, tudom, nem vittem túlzásba, na de majd a "második részben" jobban igyekszem. Próbáltam nem szóról szóra kimásolni a wikipédiát, de ezen a héten nem volt időb könyvtárba menni, és nem sok más internetes oldalt találtam, ami bemutatja a Kalahárit. Természetesen a forrásokat megtaláljátok a lap legalján, a képekét pedig a képekre kattintva. Remélem jól szórakoztál és mutattam is valami újat, nézz be a blogomra legközelebb is!

Néhány bejegyzésem ami érdekelhet még:


Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el