Nyaralás kicsit környezettudatosabban

2022.07.18

Sziasztok! Ezen a nyáron nagyon sokfelé utazok, szerintem még összesen nem jártam annyi országban, amennyibe ezen a nyáron eljutok. Nagyon, nagyon hálás vagyok ezért, és igyekszem minél jobban magamba szívni az emlékeket :) Viszont fontos, hogy egy utazás, vagy akárcsak egy kirándulás során is sok szemetet termelhetünk. De ennél is fontosabb, hogy ezeknek egy nagy részét meg tudjuk előzni. Nekem még rengeteg dologban kell fejlődnöm, de úgy gondoltam, hogy érdemes lenne megmutatnom, eddig hol tartok. Ebben a bejegyzésben bemutatom, én mikkel próbálom kiváltani az eldobható műanyagokat, amiket a nyaralás során igénybe vennék. Ja, és még annyi, hogy nyilván nem reklám, csak azért említem a cuccok nevét mert így könnyebb megtalálnotok, ha esetleg meg szeretnétek vásárolni :)

1. Jordan újrahasznosított műanyagból készült fogkefe, cserélhető fejjel

2. Colgate újrahasznosított, és újrahasznosítható műanyagból készült csomagolású fogkrém

3. A legegyszerűbb: szappan, tusfürdő helyett

A szappan Dove márkájú. Nekem elég sokáig tartott olyan szappant találni, ami nem szárítja a családban senki bőrét. Sokat próbálkoztunk különféle kézműves szappanokkal, de egyszer kipróbáltam ezt a legegyszerűbb dove szappant, és azóta is ezt a fajtát használjuk. Egyáltalán nem szárítja a bőrt, és több illatban is kapható, természetesen kartonpapírba csomagolva.

4. Nivea arctisztító szappan

5. Lush szilárd sampon és szilárd hajkondicionáló

6. Maguk a szappan tárolók

Én most az angliai utamra (ami 2 hetes) három szappantartót vittem, és összesen négy "szappant". Pontosítva: Egy szappant, egy szilárd sampont, egy szilárd hajkondicionálót és egy arctisztító szappant. Persze ezek közül nem mindegyik létszükséglet, de egy kéthetes útra azért én már érdemesnek tartottam elvinni az arctisztítót és a hajkondicionálót is, mert ezeket a mindennapokban használom. Nem foglalnak több helyet, mint a tubusos samponok, arctisztítók, és tusfürdők, így nem kellett plusz hellyel számolnom.

7. Nivea üveges dezodor

8. Fémszívószálak tisztítókefével, evőeszközkészlet és saját pohár

Ezek az eszközök hasznosak lehetnek az olyan éttermekben, kajáldákban, kávézókban és mindenhol máshol ahol műanyag evőeszközöket, papír/műanyagszívószálat vagy műanyag poharat adnak. A legjobb előre mondod, hogy nem kérsz evőeszközt vagy szívószálat, illetve külön pohárba kéred az üdítőd. Lehet, hogy először visszakérdeznek, de akkor húzd ki magad büszkén, és magyarázd el, miért így kéred.

Ha azon aggódnánk, hogy sok helyt foglal, először is, ez a minimum, amit megtehetsz a földért. Másrészt viszont ha praktikusan pakolunk annyira nem is foglalnak sokat. Plusz nem is nehezek. 

Én ebbe az eredetileg napszemüvegtartóba pakolom be a szívószálakat és evőeszközöket, majd mindezt a pohárba :)

+1 A jó öreg vászonzsák.

Ez nem túl meglepő, de alap. A vászontáska nagyon hasznos, szépen néz ki, és nagyon kicsibe is összehajtható. Ha pedig vásárolni támad kedvünk, ne kérjünk nejlonzacskót.


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést! Remélem, neked is kedved támadt a következő utazásodhoz néhány eszközt környezetbarátabb alternatívára cserélni. Ha tetszett a bejegyzés, és érdekelne még több tartalom tőlem, akkor kövess be instagram-on vagy facebook-on, illetve ha nem akarsz lemaradni a következő bejegyzésemről, akkor iratkozz fel a hírlevelemre. Következő héten érkezik a következő bejegyzésem, addig is, legyen szép heted!


További bejegyzéseim

Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el