Az elmúlt évek pozitív változásai (mert vannak)

2021.12.05

Sziasztok! Az e heti bejegyzést kicsit ünnepélyesre terveztem, mert azt hittem, hogy a blog december 5-én lesz 3 éves. Nos. Tévedtem :D Valahogyan elnéztem a dolgokat, mert visszanézve a bejegyzéseimet, az elsőt 2019. április 22-én írtam. Szóval nem, a blogom még nincs három éves, de most már erről a témáról fogok írni, és kész.  Ja, és Boldog Mikulást mindenkinek!

Szóval, azért fogalmazódott meg bennem ez a téma, mert úgy érzem, minden ember, főleg aki jobban nézi a környezetvédelemmel kapcsolatos híreket, hajlamosabb csak a negatív híreket megjegyezni. Például, ha valaki azt mondja: Emlékszel mi történt 2019-ben a környezetvédelemmel kapcsolatban? Akkor lehet, hogy azt válaszolod: sok erdőtűz, és persze csak még több szemét. Miközben azt is válaszolhatnád, az előző évekhez képest rengeteg tüntetés volt a környezetvédelem mellett. Ugye? Mondanám, hogy csak nézőpont kérdése, de, persze, ez nem igaz. Sokkal több szemét kerül az óceánokba, mint amennyit eltávolítanak onnan, és sokkal több az üvegházhatású gázok kibocsátása, mint amennyit megelőzünk, és sokkal-sokkal több embert nem érdekel a környezetvédelem, mint amennyit igen. De ennek ellenére is meg kell jegyeznünk a pozitív eseményeket. Ha csak a negatív dolgok miatt akarunk változtatni, hogy jaj, csak ez ne legyen, akkor szerintem vért izzadhatunk, egy idő után úgyis elfogy az energiánk. Ha viszont odafigyelünk a jó dolgokra is, akkor könnyedebben vesszük a feladatot és könnyebben el is tudjuk végezni. Tehát ezért gondoltam, hogy összeszedek néhány igazán pozitív történést a környezetvédelemmel kapcsolatban, amik az elmúlt három évben történtek. Szerintem érdemes ezt mindenkinek elraktároznia és ha elkeseredettek vagytok, csak emlékezzetek vissza, van remény!

2019

  • 2019-ben rekordmennyiségű tüntetés volt a klímaváltozásért. Ebben az évben egyre több fiatal kezdett érdeklődni a környezetvédelem iránt, és egyre hevesebben követelték a "szebb jövőt". Szerintem nagyon fontos, hogy amellett, hogy a saját életünket minél környezetbarátabbá próbáljuk tenni, minél többször hallassuk a hangunkat kisebb-nagyobb tüntetéseken is.
  • Ami még fontos és kiemelendő, hogy ebben az évben már sok figyelmet kapott az egyes rovarfajok kihalásának lehetősége, és ezzel kapcsolatban is több tüntetés és cselekvés történt.
  • És persze Greta Thunberg. Akiről elég annyit mondani, hogy 2019-ben a világ még inkább megjegyezhette a nevét, és általa még több fiatal inspirálódott
  • Másik kettő amerikai állam után, 2019-ben New York állam is betiltotta az egyszer használatos műanyag zacskókat. Ugyanebben az évben Indiában is  betiltották az egyszer használatos műanyagok egy részét
  • Svédországból indult, de 2019-re már világhírűvé vált a plogging nevű sport, aminek keretein belül a futók, futás közben szemetet szednek. Azért ez tök jó ötlet, nem?

2020

  • A tüntetések ebben az évben sem csitultak, és ami fontos, hogy egyre több fast fashion elleni tüntetés is megrendezésre került
  • Rengeteg faültetés. Persze nem elég, de tényleg nagyon sok fát ültettek környezetvédelmi okokból ebben az évben
  • A Kanári-szigeteken egy tengeri szélerőmű prototípusát üzemelték be, ami teljesen újszerű, és hatékonyabb is a régebbiekhez képest
  • Közben persze koronavírus. Amikor egy ideig szinte senki sem repült. Ez pedig meg is látszódott. A túlfogyasztás világnapja három héttel később jött el.
  • Ebben az évben jelent meg David Attenborough: Egy élet a bolygónkon című filmje is

2021

  • Szerintem, sok más dolog mellett a legfontosabb 2021-ben, hogy az EU-országokban, így Magyarországon is bevezették a határozatot, ami sok egyszer használatos műanyag használatát beszünteti.

Hát, nagyon sajnálom, hogy a végére csak ennyit írtam, de nem volt elég időm a hétvégén.  De tervezek egy nagyobb összefoglalót 2021-ről, még a későbbiekben, ezért is gondolom, hogy ebben a bejegyzésben elég, ha csak a legfontosabbat emelem ki. További szép hetet mindenkinek, és boldog (de persze pazarlásmentes) adventi készülődést mindenkinek! :)


Néhány korábbi bejegyzésem


Források: Euronews

Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el