Nép és vezetők

2022.06.20

Szucsák Bori: Lesznek majd...

Lesznek majd hősök és vezetők, kiket tisztel a nép.

A világ bízva és követvén Földet menteni kész.

De nem végezhet igazán jó munkát a vezér,

Ha a nép ott nincs vele, remény nincs már, elveszett rég.

Sziasztok! A fenti verset én írtam, mondjuk ez oda is van írva. Mostanában sokszor érzem magamban az inspirációt a versírásra, és, még nagyon nagyon sokat szeretnék fejlődni. Mégis, ezeket a verseket is szívből írom, és fontosnak tartom azt, amit üzenni szeretnék vele, ezért rakom ki a blogomra.

Szóval ez a legújabb szerzeményem. Rendkívül rövid lett, de igazából az egész vers csak egy kísérletnek indult, mert nagyon szeretem az időmértékes verselést, és próbáltam írni egyet. Ja, és sikerült, többé kevésbé :)


Most pedig jöjjön maga a bejegyzés. Két hete voltunk megnézni a családommal az új Jurassic World-öt. Nem vagyok egy nagy Jurassic Park/World rajongó, de azért úgy ismerem a történetet. De ahhoz képest, amennyire lehúzták a kritikákban, nekem egészen tetszett a film. Nem vártam sokat, és a dínók végül is ott voltak.

A bejegyzés nem a filmről fog szólni, hanem inkább egy gondolatról, ami a film nézése közben jutott eszembe. A történetben 9 ember elég ahhoz, hogy megmentse az emberiséget, immár nem a dinoszauroszoktól, hanem egy pénzes, óriás cégtől, akik rosszra használják a genetika tudományát. 9 ember megmenti az egész emberiséget! Úgy, hogy többségük az egész filmen keresztül óriás dínók elől menekül. Oké, persze, hogy hősök, és valahogy egyikük sem hal meg, de akkor is! Persze, a Jurassic World-nek nincs sok köze a környezetvédelemhez. De azért elgondolkoztam. A környezetvédelem és fenntarthatóság létfontossága reméljük előbb, mint utóbb, de mindenkinek le fog esni. Már most rengetegen elkezdtek foglalkozni ezzel, de persze még korántsem elegen, és eléggé. Viszont úgy gondolom, el fog jönni az a pont, amikor a bolygó visszavadítására (David Attenboroug szavaival.) törekvés már nem csak lokálisan fog megvalósulni, hanem az összes ember összefogásával globálisan. És itt van a kulcsszó! Az összes ember. Leszenk, illetve vannak fantasztikus tudósok, aktivisták, írók, vagy akár politikusok, akik vezetni fogják ezeket az akciókat. De nem 9, 10, 11, 20 vagy akár 1000 ember fogja bevégezni az emberiség feladatát. Ők lesznek, akik vezetnek, de kell akiket vezetni tudnak majd. Tehát: ha a jövőben el tudnánk érni, hogy fenntarthatóvá tegyük az emberek életét, akkor az nem csak a tudósok, aktivisták stb. érdeme lenne. Az mindenki érdeme lenne. Ez pedig azért fontos, mert egy idő után nem lesz elég szelektíven gyűjteni a hulladékot, vagy vászonzsákot használni. De valahol el kell kezdeni. A legkisebb lépéssel. A többi lépés csak utána következik. Légy büszke magadra, ha egy dolgon is változtatni tudsz. Aztán pedig jöhet a következő lépés. Kétségkívül nagyon nagy tett, ha valaki a fenntarthatóság kutatásának vagy az emberek figyelmének felhívására szenteli az életét. De neked nem kell ezt az utat választanod ahhoz, hogy megmentsd a Földet. Elég azt tenni, ami a helyes!


További bejegyzéseim

Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el