Szülinap környezetvédő módra

2021.05.10

Sziasztok! Most már hivatalosan is kijelenthetem, 14 éves vagyok :D. Ebben a bejegyzésben pedig nem másról lesz szó, mint a szülinapi ajándékaimról, ugyanis idén ennek elég sok köze volt a környezetvédelemhez. De még mielőtt elkezdeném, szeretném elmondani, hogy ez a bejegyzés nem reklám, csak szeretném megmutatni, hogy ahelyett, hogy minden évben lecseréljük a teljesen jól működő telefonunkat, vagy megvesszük a legújabb xbox-ot és ps-t, ilyen ajándékokat is kérhetünk, kaphatunk.

Szóval. Nálunk, a családban az a szokás, hogy mindenki ír egy listát, arról, hogy mit kér szülinapjára. Szerintem ez egyáltalán nem ünneprontó, inkább hasznos dolog, hiszen így nem kapunk olyan ajándékokat amikre mi egyáltalán nem vágyunk és csak porfogónak fogjuk használni. De nyilván, ez nem azt jelenti, hogy mindent megkapunk, amit kértünk, hisz ez csak egy lista. Nekem eddig soha nem volt kérdés, mit kérjek, mindig volt valami, pl.: egy új telefon, óra vagy könyv, amire vágytam. Idén azonban rájöttem, mennyire szerencsés vagyok. Ugyanis nem jutott eszembe semmi, amit kérhetnék. A telefonom tökéletesen működött, a laptopom szintúgy, és legalább 10 könyvem volt, amit még nem olvastam el. Mindenem megvolt! El is szégyelltem magam, hiszen, (mint minden velem egyidős), szoktam panaszkodni, hogy másnak mennyivel jobb a cipője vagy a telefonja, de nyilván tudom, hogy van, akinek ennél jóval rosszabb. Tovább gondolkoztam, és rájöttem, mit szeretnék. Mindig mondogatom a szüleimnek, meg kb. mindenkinek, hogy váltsunk a környezetvédő alternatívákra. Mert nekem ez tényleg fontos. Már ha egy kicsit teszünk a földért, az is jó. Én meg csak nyaggatom a szüleime,t és írogatok felháborodottan a blogomon, hogy mit kell tennünk a Földért, közben én alig teszek ténylegesen valamit. Persze, nem én vagyok a környezetszennyező gyárak és cégek tulajdonosa, de semmivel sem jobb, ha mi "csak" vásároljuk a termékeiket. Évek óta követek híresebb környezetvédőket, zero wastereket, és mindig is szerettem volna csökkenteni a hulladékot a háztartásunkban. Nem hiszem, hogy azért, mert ez eddig nem történt meg, én megkövezendő lennék, hiszen nem könnyű 13-14 évesen meggyőzni az egész családot, hogy cseréljük le a jól bevált, eldobható termékeket. Ja, és egyébként a mi családunk még mindig jóval környezetvédőbb, mint sok másik család. Viszont most, ha csak kis lépésekben is, biztosan elindultunk ezen az úton. Hiszen azzal nem lehet vitatkozni, hogy én ezt kérem szülinapomra. Mondjuk a húgom és az öcsém kissé meglepődve néztek rám, amikor ugrálni kezdtem örömömben, mert kaptam egy szilikon, újrahasználható fültisztítót a keresztszüleimtől,  de mikor elmagyaráztam nekik, hogyan működik, ők is egyetértettek velem, ez tök jó, semmivel sem rosszabb az eldobható változatnál. Most, hogy ilyen hosszúra nyúlt a bevezető, tényleg meg is mutatom a dolgokat :) (a képek egyébként katasztrófális minőségűek, sajnálom)

Ezt a legjobban úgy lehetne definiálni, hogy szappantartószütyő, a dolgok közül ez az egyetlen, ami már régebb óta megvan, mert már egy ideje szappant használok fürdésnél. Vicces, hogy pont azt kezdtem el legelőször használni, ilyen környezetvédő eszközök közül, amivel kapcsolatban a legszkeptikusabb voltam. Mert nyilvánvalóan szappant nem csak a környezetvédők használnak, így erről tudtam a legtöbbet. Féltem, hogy kiszárítja a bőröm, mert nekem eddig, ha valahol kézmosáshoz nem folyékony, hanem szilárd szappan volt, mindig kiszáradt a kezem. Viszont a szappanhasználathoz meglepően gyorsan hozzászokott a bőröm, először kicsit kiszáradt, de most már szerencsére nem. Ez a szütyő pedig arra jó, hogy nem csúszik ki a kezemből a szappan és jobban habosodik is, valamint ha sok kicsi, maradék szappanom van, azt is bele tudom tenni, és el tudom használni. Szerintem nagyon praktikus és pont ugyanolyan higiénikus, mint a tusfürdő (csak nem műanyag flakonban vesszük meg, ami, mikor kiürült, megy is a szemétbe). Ezt nem online rendeltük, de ha jól emlékszem, a Müllerben vettem.

Igen, a két kép ugyanazt a terméket ábrázolja, csak mint mondtam, valamiért a telefonom nem akart most szépen fotózni, úgyhogy így sikerült. Ja, és az enyémben is van citrom, csak a másik felén :) Ez egy szilárd sampon, pontosabban a Lush montalbano nevezetű szilárd samponja. A lényege, hogy olyan mint a sampon, csak csomagolásmentes. Egyébként lehet hozzá venni fém tartót is, de szerintem bármilyen dobozban lehet tartani, vagy egy befőttesüveg teteje is tökéletes, én is abba tartom, amíg nem találok neki egy rendes dobozt. Eddig még csak egyszer használtam, de abszolút egyet tudok érteni a sok pozitív véleménnyel, nekem is pont olyan jól funkcionált, mint a rendes sampon. (a linket a gombra kattintva találod)

Már nagyon sokat hallottam környezetvédő-tartalomgyártóktól a georganics márka nevét, de legfőképpen a georganics fogkrémeket. Ezek természetes összetevőkből készült fogkrémek, üveg csomagolásban, szóval abszolút környezetvédő. Én teafás ízesítésben kaptam, és bár elsőre szokatlan volt, így egy hét használat után már egyáltalán nem furcsa az, hogy nem habzik annyira, és hogy más íze van, mint az átlag fogkrémeknek. Negatívuma tényleg csak ennyi van, teljesen úgy tisztítja a fogaimat, mint a rendes fogkrémek, és mint mondtam, ezek a kis különbségek is megszokhatóak.

Ez itt a már fentebb említett újrafelhasználható fültisztító.  Én teljesen odavagyok érte, szerintem nagyon aranyos a kis tartókája és maga a fültisztító is. De persze hasznos is, teljesen ugyanolyan, mint az eldobható változat. A használat pont ugyanolyan, mint az eldobható, csak nyilván használat után nem kidobom, hanem lemosom szappannal és vízzel. Így ez is abszolút higiénikus.

Az ecoegg talán a legnépszerűbb bio/környezetvédő mosószer alternatíva Magyarországon, így én is erről kezdtem el győzködni anyát, hogy vegyük meg. Ezt tulajdonképpen nem szülinapomra kaptam, már korábban is beszélgettünk róla, de vicces volt, mert pont a szülinapomkor jött meg. A használata egyszerű, tulajdonképpen csak be kell dobni a mosógép dobjába, és elindítani a mosást. Teljesen úgy funkcionál, mint a rendes mosószer, a tojásban lévő kis golyócskák maguk a mosószer, csak sokkal lassabban fogy el. Természetesen ha kifogyott, akkor csak a golyócskákat kell újravenni és ezzel feltölteni a tojást.

Talán szódagépről már mindenki hallott, ez egy gép, ami vízből és szén-dioxid patronból szénsavas vizet készít. A használata nagyon egyszerű, csak oda kell tenni az erre készült palackot a géphez és megnyomni a gép tetején található gombot. Mostanában nagyon rászoktunk a szénsavas vízre, ez pedig a tökéletes műanyagmentes változata annak. Sőt, szerintem még finomabb is.


Hát ezeket kaptam én a szülinapomra. Mint láthatjátok, nekem eddig az összessel csak pozitív tapasztalatom van, ezt pedig (nyilván amellett, hogy részletesen utánanéztem) Vászonzsákoslánynak (Antal Éva) köszönhetem. Aki nem ismeri, környezetvédő tartalmakat gyárt, és van egy olyan videósorozata, amiben valamilyen eszköznek mindenféle környezetvédő alternatíváját kipróbálja, és a végén rangsorolja őket. Én szinte az összes dolgot ezekből a videókból választottam, hiszen így tudtam, hogy az egy másik embernek már biztosan bevált. :)


Néhány másik bejegyzésem


A háttér forrása:

https://pixabay.com/hu/photos/fa-board-strukt%C3%BAra-t%C3%A1bl%C3%A1k-gabona-591631/

A többi képet vagy én csináltam, vagy a képre kattintva jutsz el a forráshoz.

Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el