Ne nézz fel!- filmajánló

2022.01.10

Sziasztok! Mostanában a környezetvédelemmel foglalkozó filmek igencsak megszaporodtak. Ez persze érthető, hiszen egyre több embert érdekel ez a téma. Azt mondhatnánk, ez mindenképpen jó, hiszen az emberek értesülnek arról, mennyire fontos ez a dolog, és tenni kell ellene. Ezzel egyébként én is egyetértek, de azért szerintem fontos, hogy mindig olyan filmet válasszunk ebben a témában, ami megbízhatónak és valóságon alapuló filmnek tűnik. A mai bejegyzésemben egy vadonatúj filmről fogok írni, ami szerintem nagyon fontos, hogy minél több emberhez eljusson, illetve, hogy minél több ember értse a mögötte lévő üzenetet.

Hogy minőségi-e ez a film? Igen, ebben a filmben biztos voltam a minőséggel kapcsolatban, azt hiszem, aki megnézi a színészeket, akik szerepeltek a filmben, biztos lehet a dolgában. Meryl Streep, Jennifer Lawrence, DiCaprio, Cate Blanchett, Timothée Chalamet, Chris Evans, nekem így elsőre ezek a nevek voltak ismerősek, de később még több színészt felismertem. Szerintem ennyi tehetséges és híres színész egyszerre, egy filmben, még soha nem szerepelt. De milyen jól szerepeltek! Az elméletem egyébként az, hogy a filmnek a készítésében eleve olyan színészek vettek részt, akiknek fontos a film üzenete.  És függetlenül attól, hogy a film gúnyos vígjátékként kezdődik, a végén már senki sem nevet. (Oké, a legeslegutolsó jelenet pont vicces, de na, a film valódi végén.)

A történet: Egy fiatal, csillagásznak tanuló egyetemista, Kate Dibiasky (Jennifer Lawrence), egy kutatás során felfedez egy meteort. A lány tanárával, Randall Mindy professzorral (Leonardo DiCaprio) tanulmányozni kezdik, ám hamar kiderül, hogy az egyenesen a föld felé tart. Nem egy kicsi hullócsillagról beszélünk, az égitest nagyobb, mint ami kipusztította a dínókat. A két kutatónak is leesik, hogy fél év múlva, amikor becsapódik a meteor, az egész emberiség el fog pusztulni. Nemsokára pedig a Fehér Házban kötnek ki, ahol az Egyesült Államok elnökével (Meryl Streep) is közlik a hírt. Mint kiderül, vannak lehetséges módszerek, hogy a meteor útját másfelé fordítsák, de az elnökasszony inkább azt javasolja, várjanak. A filmnek még számos fordulója van, míg eljutunk a sejthető végkifejletig.

Mi köze van a valósághoz? A film arról szól, hogyan kezelnek a világ vezetői és népei egyaránt egy lehetséges világvégét. Persze megjelennek a szkeptikusok, akik tagadják a dolog létezését. De hát mit tegyenek, ha "maga" az amerikai elnök is azt mondja: Ne nézz fel! Persze egyeseknek rögtön a pénzszerzés lehetősége jut eszükbe, de vannak, akik népszerűbbek akarnak lenni ez által. Tulajdonképpen az emberi gyarlóság minden fajtáját és fokozatát megfigyelhetjük a filmben. Ennek a filmnek nem csak köze van a valósághoz, ez a film a valóság. Az emberiség jó eséllyel így fog eltűnni. Egymást hibáztatva, veszekedve, háborúzva és hasznot keresve. De...mi van, ha mégse? Az ember képes a változásra és változtatásra. Sokszor mondják, hogy a legnehezebb a hozzád hasonlónak az elviselése. Az ember az embert viseli el a legnehezebben. Kivéve persze akkor, amikor karöltve pusztítják a világot. Mindegy, hogy ezt a filmet a környezetvédelemre, vagy a járványra, mesterséges intelligenciára vagy háborúkra értjük. Ez akkor is egy olyan dolog, ami nem fog sikerülni egy pár ember munkájával. Ez, bármilyen meglepő, csak együtt sikerülhet! Vagy különben, idézve a filmből: Mind meghaluuuunk!


Néhány korábbi bejegyzésem:

Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el