A méhek védelmében

2022.01.23

Ha kipusztulnak a méhek, az emberiség legfeljebb 4 évvel éli túl

Albert Einstein

Sziasztok! Ebben a bejegyzésben a méhek fontosságáról fogok beszélni. Szerintem januárban, februárban már mindenki várja egy kicsit a tavaszt, a meleget, a napsütést, az illatokat és persze, hogy minden újra zöldbe és színesbe boruljon. De gondoljunk bele, mi lenne, ha ezt többé nem történne meg? Ha, bár a fák kizöldülnének, de nem virágoznának? Ha, hiába várnánk, de nem teremnének meg a gyümölcseink, zöldségeink? Kis túlzással ez történne, ha a földön már nem lennének méhek. 

A méhekről szerintem 10-ből 9 embernek a méz jut eszébe. Pedig, a méheknek ennél sokkal fontosabb szerepük van az életünkben. A rovarporzású növények 80%-át a méhek porozzák be, a gazdasági növényinknek pedig a 70%-át. Ha belegondolunk, ez egy nagyon durva adat. Így már nem is olyan nehéz elképzelni, hogy az emberek éhen halnának, ha nem lennének méhek.

Mi lehet a méhek pusztulásának oka?

A méhek pusztulásának nagyon sok oka lehet, többek között a monokultúrás gazdálkodás, a növényvédő szerek alkalmazása, aszályok, paraziták, vagy éppen a mobiltelefonok mindennapi használata is befolyásolhatja a méhek állományának rohamos csökkenését. Ami pedig szintén nagyon fontos, hogy az emberek nagy része a szépen lenyírt, "rendezett", pázsitos kerteket szeretik, és a legtöbb parkot is ez alapján tartják karban. Ez pedig egyáltalán nem csalogató a méheknek. Én amúgy nem értem ezt a mániát, nekem sokkal jobban tetszik egy vadregényes, erdőszerű kert, mint egy unalmas, ráadásul teljesen árnyékmentes kert. Egyébként vannak ilyen kezdeményezések  is, amik inkább a sokszínűbb, erdő-és rétszerűbb parkokat és kerteket próbálják népszerűsíteni. Ez szerintem egy nagyon jó ötlet, hiszen a méhek megjelenése csak egy, a rengeteg pozitív hatásból, amiket ezek a természetközelibb megoldások kiváltanak.

Tehát: Mi mit tehetünk a méhekért?

Ültessünk sok olyan növényt, virágot, amiket a méhek beporozhatnak. Próbáljunk olyan kertet létrehozni, ahol nagyon sokfajta és féle növény van, így az kertünkben megjelenő rovarok, madarak is sokszínűbbek lesznek.


Néhány korábbi bejegyzésem

Szia! Gondolom te sem örülnél, ha ellopnák azt amit csináltál. Kérlek velem se tedd ezt! Ha innen veszel valamit kölcsön, linkeld be az oldalt, és nevezz meg engem is, mint a gondolat gazdáját.  Én is mindig hivatkozom, ahol nincs forrásmegjelölés az mind az én fejemből pattant ki, vagy én fotóztam :)
Facebook oldalam: https://www.facebook.com/boriblogja
Instagram oldalam:
https://www.instagram.com/boriblogja/
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el